måndag 15 mars 2010

Skillnad

Även fast jag inte har gått ner många kilo sen januari, så har det hänt mycket annat med både kropp och knopp. Den största skillnaden är att jag äter mycket mindre portioner mat och långt ifrån lika mycket godis som jag gjorde då. Godis är min svaghet. Jag trodde att jag var sockerberoende, men nu vet jag att det bara handlar om dålig karaktär. Nu äter jag inte godis längre för att jag "behöver" eller "måste", nu äter jag det om jag känner att jag vill göra det. Och det vill jag inte. Godis är som gift för mig.

Så tack vare att jag äter mindre av både mat och godis så är jag inte alls lika svullen längre. Det är nog det bästa av allt, att slippa känna sig svullen.

Även träningen gör sitt. Jag köpte en begagnad crosstrainer i januari och sen dess har den faktiskt (kors i taket) använts flitigt, med undantag för alla förkylningar vi haft. Jag ser även till att gå en hyfsat lång promenad om dagen. Frisk luft är bra för själen. Och det är lättare att må bra i kroppen om man mår bra i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar