lördag 20 mars 2010

Helg - Dags att äta?

Det är ju sjukt egentligen. Helg har alltid betytt för mig att man ska äta extra mycket. Det började nog när jag var liten och alltid fick så himla mycket lördagsgodis, speciellt av pappa. Det var nog mest för att kompensera för det han visste fattades. Och så har det liksom fortsatt. Jag har ätit och ätit, säkert för att kompensera något annat. Men nu är det finito.

Igår åt vi pizza. Och en del godis. Men inte i såna mängder som vi brukade göra. Och förut kunde jag trycka i mig en hel pizza, nu blir jag övermätt och illamående av en halv.

Colan är utbytt mot cola light. Det får från och med nu vara min last.

Vikten står stilla, vilket känns helt okej. Men från och med måndag kör vi stenhårt. Förkylningen är snart väck och då är det lättare. Fredagar får bli mina vägdagar, så tills nästa fredag ska jag ha gått ner iaf ett kilo.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar